نیروسنج دیجیتالی

نیروسنج دیجیتالی چیست؟

نیروسنج دیجیتالی دقت و کارایی قابل توجهی را بر روی سنجنده های مکانیکی ارائه می دهد. نیروسنج دیجیتالی یک وسیله اندازه گیری کوچک است که در همه صنایع برای اندازه گیری نیرو در طی آزمون یا کشش استفاده می شود. برنامه های کاربردی در تحقیق و توسعه، آزمایشگاه، کیفیت، تولید و محیط زیست وجود دارد.

 

امروزه دو نوع سنجش نیرو وجود دارد:

اندازه گیری نیروی مکانیکی و دیجیتال.
انواع نیروسنج دیجیتالی دارای قابلیت انعطاف پذیری هستند که می توانند به عنوان دستگاه های دستی قابل حمل مورد استفاده قرار گیرند و یا به یک پایه آزمایشگاهی نصب شوند تا شرایط آزمایش بیشتر کنترل شوند.
فردی به نام Mecmesin ، ۳ نوع مختلف از مقادیر نیروی قیمت مقرون به صرفه را به طور خاص طراحی شده به تناسب نیاز برنامه درخواست و بودجه شما ارائه می دهد .

 

 

نیروسنج دیجیتالی می تواند برای برنامه های کاربردی اندازه گیری نیروی مخرب یا غیر مخرب استفاده شود و نیروهای فشار و کشش (فشار یا کشیدن) را بررسی کند. میزان نمونه گیری بالای دیجیتال Imada این امکان را می دهد تا نیروی حداکثر تست های مخرب که در میلی ثانیه رخ می دهد را تسخیر کند.

نیروسنج دیجیتالی اساسا ابزار دستی است که حاوی یک سلول بار، بخش الکترونیکی، نرم افزار و صفحه نمایش است. لودسل یک دستگاه الکترونیکی است که برای تبدیل نیرو به سیگنال الکتریکی استفاده می شود. از طریق تنظیم مکانیکی، نیرویی که حس می شود، باعث تغییر شکل فشار سنج می شود.

اندازه گیری فشار تغییر شکل (سویه) را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. نرم افزار و الکترونیک نیروی سنج ولتاژ لودسل را به مقدار نیرویی تبدیل می کند که در دستگاه نمایش داده می شود.
واحدهای اندازه گیری سنجش نیرو معمولا نیوتون یا پوند هستند. نیروی پیک شایع ترین نتیجه در برنامه های آزمایش نیرو است. این مورد برای تعیین اینکه بخشی خوب است یا نه، مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از نمونه های اندازه گیری نیرو: کیفیت فنر، سیم، قدرت … اما آزمایش های پیچیده تر نیز مانند لایه برداری، اصطکاک و ساختار انجام شود.

کاربرد نیروسنج دیجیتالی:

• آزمایش حالت ارتجاعی فنری
• آزمایش سیم فلزی
• تست مقاومت سطحی
• نیروی جوش بین الکترودها
• تست ماشه تفنگ

 

× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟