بانک خازنی

بانک خازنی چیست؟

انواع بانک خازنی برای کنترل عامل PF و کاهش بار بر روی ترانسفورماتور، و سپس بر روی شبکه نصب می شوند. انواع بانک خازنی در سمت کاربر نصب شده اند تا نوسانات ولتاژ نیز کنترل شود.

یک بانک خازنی گروهی از چندین خازن از همان رتبه است که به صورت سری یا موازی با یکدیگر برای ذخیره انرژی الکتریکی متصل می شوند. بانک به وجود آمده سپس برای خنثی کردن یا اصلاح ضریب توان یا تغییر فاز در منبع تغذیه متناوب به کار می رود. بانک های خازنی همچنین می توانند در یک منبع تغذیه مستقیم (DC) برای افزایش ظرفیت جریان شارژ منبع تغذیه یا افزایش مقدار کلی انرژی ذخیره شده مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد بانک خازنی
شایع ترین استفاده از یک بانک خازنی برای تصحیح خطای منبع تغذیه AC در محیط های صنعتی است که از تعداد زیادی ترانسفورماتور و موتور الکتریکی استفاده می کنند. از آنجا که این تجهیزات از بار القایی استفاده می کنند، آنها به تغییرات فیزیکی حساس هستند و ضریب قدرت در منبع تغذیه ای که می تواند منجر به از دست دادن عملکرد سیستم در صورت عدم اصلاح شود.

با ترکیب یک بانک خازنی در سیستم، تاخیر قدرت را می توان در ارزان ترین هزینه برای اصلاح خطای منبع تغذیه شرکت برق هنگامی که به ایجاد تغییرات قابل توجهی در شبکه شرکت برق و یا سیستم نیاز است با تامین تجهیزات مقایسه شده است.

استفاده های دیگر برای بانک های خازنی شامل ژنراتورهای مارکس، لیزرهای پالسی، رادار، تحقیقات همجوشی، مواد منفجره هسته ای، و راه آهن های الکترومغناطیسی و کویل ها می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟